SIDEBAR
»
El Barri del Carme
gen. 5th, 2010 by estoru

Abans de començar a estudiar a la facultat, malauradament solament coneixia, amb més o menys profunditat, de València el tram del carrer Xàtiva des de l’Estació del Nord fins a la Plaça San Agustí, el trajecte que hi ha des de l’Estació del Nord fins a la Plaça de la Mare de Déu i el Carrer Colon, des de la Plaça de Bous fins a la Porta del Mar. Com haureu pogut comprovar era la típica persona que acudia des de seu poble fins a la gran ciutat usant el tren, per realitzar les seues compres o passejar una mica. Jo ja tenia inquietuds per conèixer la meua ciutat, València, una ciutat que m’inquietava i m’apassionava i que em feia sentir millor. A la televisió escoltava parlar de les Universitats, del vell llit del riu Túria, de la Ciutat de les Arts i les Ciències, però a mi el que realment , m’interessava era la part antiga de València, el cor de la ciutat, és a dir El Barri del Carme. L’estiu del 2007 (el previ a començar els meus estudies universitaris) pensava on aniria, que faria i com ho faria, ja que no podia quedar-me a viure en València durant el curs. Però l’alegria més grossa em va vindre quan la meua novia em va dir que li havien donat una beca per a viure a una residència universitària situada en ple Barri del Carme. Des d’aleshores hem passejat, disfrutat, recorregut, tots els racons d’aquest barri. Ja considere com a meus edificis que abans soles escoltava parlar d’ells com La Plaça Rodona, la Llotja de la Seda, Les Torres de Quart i de Serrans, El Mercat Central, La Plaça del Negret o L’església de Santa Catalina. A més he conegut el seu ambient, els seus bars, els seus locals i encara ha aconseguí enamorar-me més.

Gustau Muñoz conta al seu llibre que viu al Carme des de fa uns anys i afirma que és un barri abandonat i que ha perdut molta població en els últims anys (dels 80 al 2000), acusa a les institucions de haver-lo oblidat i enlloc de rehabilitar aquest barri antic i històric i de promocionar-lo per atraure la població, haver apostat per malbaratar terrenys de cultiu a les afores de la ciutat per crear noves vivendes i barris. Encara que Muñoz diga tot açò afirma que li agrada el barri i viure en ell. És un barri on es parla valencià, un barri popular.

Com ja he dit abans, conec el barri des de fa poc i aleshores no vull entrar a valorar ni a criticar res. Solament aportare que sembla que durant aquesta dècada que acabem de tancar ha guanyat en habitants, però continua abandonat. Al costat de un edifici perfectament rehabilitat trobem un altre completament enderrocat i açò és una dinàmica que seria interessant canviar per mantindre un barri històric, popular i viu. A pesar de tot açò sempre que passeje per ell acabe diguent-li a la meua Alba “Reina, de majors viurem ací junts”

»  Substance:WordPress   »  Style:Ahren Ahimsa